Wednesday, October 19, 2011

Top styling tips for curvy ladies

Think curves make dressing up nearly impossible? We've got 10 fool-proof tips to change your mind about that.

To anyone who announces that curves are back in a big way thanks to the rising profiles of stars like Kim Kardashian and Sofia Vergara, we respectfully beg to differ, because we don't think curves were ever gone at all!One of the most enduringly attractive attributes of a woman's figure is the contours that come with it, and because of that, we think that those of you out there with a full bust, big bum and round hips should be embraced, and in turn, embrace your size and shape.
Of course, all that is easier said than done. There are certain things that are off limits to an hourglass or apple-shaped body, and others that look absolutely fantastic on said silhouettes. To make life easier for you, we have put together a gallery featuring 10 tips that we hope will set you on your own way to a more stylish, daring, confident you. After all, it's only a basic female right that we feel and look good about ourselves.

Chunky (Chunky)

Tip #1
Emphasize the tiny, conceal the rest
You know what they say - if you've got it, flaunt it! So if you have slim arms, or a tiny waist, by all means wear a sleeveless shirt, or cinch the waist with a cute woven belt. Everyone has parts of themselves that are worth showing off, and curvy girls are no exception to the rule. Take Scarlett Johansson for instance. The actress may wear a variety of outfits, but one thing always remains the same, and that's the focus of the dresses on the waist section.
OB Maxi dress with belt, Chunky, RM69

stock.xchng (stock.xchng)

Tip #2
Size matters
To keep your figure from looking disproportionate or bigger than it really is, it is absolutely essential that you invest in clothes that wrap your body just right. Don't buy clothes a size smaller because you think you'll 'be able to slim down and fit into it eventually'. Own what you have, and besides, those beautiful curves you have deserve to be embraced by the right measurements. If need be, get your threads tailor-made.

Blings Plus Size (Blings Plus Size)

Tip #3
Baggy clothes - not allowed.
Some of you may think that bigger-sized clothes are a sensible option because they 'hide' your true size and give the illusion that you're really much smaller than that. Not so. The truth is, all oversized shirts and sweaters ever do is make your body appear like a big lump of melting marshmallows, and we don't want that now do we? Also, has anyone seen Latina actress Sofia Vergara in sweats and sneakers? Yep, we didn't think so either.
Black blouse, Blings Plus Size, RM39

Jessabella Plus Size Stealz (Jessabella Plus Size Stealz)

Tip #4
Back to black
One of the most well-known reasons for this colour's popularity is, of course, its fail-proof slimming effect. When in doubt, step out in an outfit that's black from head to toe. It visually snips inches off your figure, and does a more than decent job of concealing love handles and spare tyres. Just look at British soul singer Adele; the Somebody Like You singer has been favouring a monochromatic wardrobe palette lately, and now we know why.
Rina Jersey Dress, Jessabella, RM49

Laly Lulu Plus (Laly Lulu Plus)

Tip #5
It's all about proportion
It sure is. While a runway model may look sensational in a billowy white shirt with khaki harem pants, it's not a look that works for everybody, and for some of us, we simply have to accept some things are just not gonna work no matter what. With that in mind, remember to always maintain proportion in your outfit - if you're wearing a loose fitting top, pair it with slim fitting pants, and vice versa. Jenny from the Block sure knows this rule well.
3 Quarter Jumpsuit, Laly Lulu Plus, RM 29.40

stock.xchng (stock.xchng)

Tip #6
Print craze
Don't go too crazy with the prints. While it's a misconception that curvaceous babes should steer clear from prints at all cost, it is important to note that dainty, simple prints will be more forgiving on your figure than loud, big ones. It's simply a matter of visual trickery. Smaller prints lead to the notion that the wearer, too, is of the same body type

Shoes Haven (Shoes Haven)

Tip #7
These heels are made for walking
Sure flats are more comfortable to walk and carry out daily errands in, but believe us when we say heels deserve consideration as well. Not only do they elongate your figure, they also make you stand up straighter, walk taller - all of which leads to the ultimate goal of creating a slimmer silhouette. Let hip-hop/R&B megastar Beyonce be an inspiration to you here. The singer is almost never seen without her 5-inch (and above!) heels, and it's no coincidence that her stems are one of the most sought after in the industry.
Beige pumps, Shoes Haven, RM49

AP Photo Donald Traill (AP Photo Donald Traill)

Tip #8
Shapely does it
Don't be afraid or shy to try out shapewear. Spanx is not just worn by the horizontally challenged anyway. Even stars with the most phenomenal bodies have stepped forward with admissions of using the famous shapewear, e.g. Kim Kardashian and Eva Longoria. According to Kardashian, Spanx " have a firm control long leg panty that makes my body look smoother and slimmer under fitted dresses without leaving any lines." No better endorsement than from the bootylicious celeb, we say.

AP Photo Peter Kramer (AP Photo Peter Kramer)

Tip #9
V-amp it up
Here's a tip that not many of you may know: V-shaped necklines are great for the curvy ladies, or basically any open necklines, so think scoop-necks, sweetheart, and squares. What you get in return is the notion of a longer neck, which in turn elongates your overall silhouette, and you get the picture. Mad Men star Christina Hendricks is a perfect example of this. Men will especially agree that wearing lowcut gowns that show off her impressive bosom has worked wonders for her red carpet rep.

stock.xchng (stock.xchng)

Confidence is key
It's such a cliché, but there's a reason for it to be one, and that's because it's true! No matter if you're size 0 or 14, you're bound to look good in your outfit if you dare to wear it, strut like a boss in it, and own it. When you're happy and comfortable in your look of the day, there's no stopping the good vibes from radiating, and we all know what good vibes can do - they spread and infect the people around you with the same steadfast belief that yes, you look hot baby...

Source : MSN on9
date : 20/10/2011

ps : I know I dont have a great body figure NOW, but hey, I still love my body ...

Tuesday, October 18, 2011

Gambaran Hari kiamat

Gambaran Hari Kiamat (Wajib Baca!)

1. Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

2. Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

3. Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

4. Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut “Ajbuz Zanbi” yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.

5. Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.

6. Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.

7. Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.

8. Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.

9. Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.

10. Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.

11. Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:
a;- Pemimpin yang adil.
b;- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.
c;- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.
d;- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.
e;- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata “Aku takut pada Allah”.
f;- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).
g;- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.

12. Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara “pergilah berjumpa dengan para Nabi”. Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW.
Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.

13. Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.

14. Selepas itu, terdengar bunyi pukulan
gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga ‘Arasy itu tiba dibumi.

15. ‘Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.

16. Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari ‘Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.

17. Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & ‘Atid / Kiraman Katibin.
d Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing.
Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.

18. Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.

19. Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.

20. Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.

21. Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.
d Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.

22. Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta’ala dengan Maha Bijaksana.

23. Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.

24. Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :
a;- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.
b;- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.
c;- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.
(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)

25. Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.

26. Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.

27. Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.

28. Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.
Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.

a; Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: d77; Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. d78; Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
b; Sedekah/amal jariahnya.
c; Doa anak²nya yang soleh.
d; Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.
sumber daripada : Amar Sufi
Kredit kepada


ps : Bergetar kepala lutut, kecut perut bila baca article ni... takot sangat..
'Tuhanku, aku tidak layak untuk syurgaMu, tetapi aku tidak pula sanggup menanggung siksa nerakaMu. Oleh itu kurniakanlah, keampunan kepadaku. Ampunkan lah dosaku. Sesungguhnya Kau Maha Pengampun dosa-dosa besar'.... (doa taubat)

Monday, October 17, 2011

Budak mangsa nahas tak diendah

BEIJING: Lebih 10 orang pengguna jalan raya membiarkan seorang budak perempuan terbaring nazak di tengah jalan selepas dua kali dilanggar kenderaan, lapor agensi berita Xinhua, semalam.
Insiden itu mencetuskan kemarahan meluas di China.

Rakaman kamera litar tertutup menunjukkan, orang ramai tidak menghiraukan budak itu - dikenali sebagai Yue Tue - yang terbaring selepas dirempuh sebuah van.

Kemudian sebuah kenderaan lain turut menggilisnya sekali lagi di luar kedai milik keluarganya di bandar Foshan.

Seorang pengutip sampah akhirnya datang membantu Yue Yue dengan mengangkatnya ke tepi jalan sambil menjerit meminta bantuan.

Selepas tidak diendahkan, pengutip sampah itu mencari ibu mangsa sebelum dia dikejarkan ke hospital.

Doktor berkata, kemungkinan besar Yue Yue gagal diselamatkan. - AFP

Source : mymetro on9
date : 18/10/2011

ps : Betapa hina dan kejinya perangai manusia zaman skang ni... boleh wat derkkk je.. takde perasaan ke haper? bdk kecik terbaring kat jalan sambil berlumuran darah, ko leh wat tak tau.. mmg ler bukan anak ko.. bukan sedara mara ko.. tapi itu manusia! bukan bangkai... takde rasa nak membantu lgsg! bygkan, dlm ramai2 orang yg lalu lalang tu, takde sekor pun yg nak membantu...? byk sgt mkn ba** agaknya, perangai pun macam suwey.. geram aku... agaknya kalo pompuan kutip sampah tu tak alehkan, mau sampai lunyai budak tu kena lenyek ngan keta, dorang tetap wat tak tau... tak leh diterima dek akal betullah!
aku mmg emo bila hal2 cenggini... sakit ati tau tak..ish!

Kelar bayi dalam asrama

MAUT...anggota polis membawa mayat bayi perempuan yang dikelar ibunya.
MAUT...anggota polis membawa mayat bayi perempuan yang dikelar ibunya.

BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.
Kejadian menggemparkan itu berlaku kira-kira jam 7.40 pagi dan pelajar tingkatan empat terbabit dikatakan melahirkan bayi cukup sifat sebelum dia mengelar bayinya yang masih hidup itu dengan pisau pemotong sayur sepanjang 15 sentimeter.
Sumber berkata, sebelum kejadian, pelajar terbabit dikatakan gagal hadir ke kelas sehingga menimbulkan rasa curiga seorang guru lelaki berusia 41 tahun yang kemudian ke bilik asramanya.

Menurutnya, sebaik tiba di bilik pelajar berkenaan, guru itu terkejut apabila mendapati satu mayat bayi perempuan cukup sifat berlumuran darah di atas lantai berhampiran katil suspek.

“Terdapat sekurang-kurangnya tujuh kesan kelaran pada belakang tubuh, leher, tangan, rusuk selain perut bayi itu sehingga menyebabkan isi perut terburai.

Source : mymetro on9
date : 18/10/2011

Ps : Tak blh nak imagine camna seksanya baby ni masa kena kelar dan tikam... sampai camtu skali mak dia buat... baby ni tak salah langsung.. bukan dia yg minta utk jd anak luar nikah.. Patutnya dapat mak dia ni, buat je benda yang sama kat dia.. apa yg dia buat kat anak tu, buat kat dia balik.. baru tau azab seksanya nak mati... kita anak luka sket, kita dah menggelabah tak hengat.. dia senang2 buat anak dia camtu... bangang!

Tuesday, October 11, 2011

Perut ibu dibelah, anak dicuri

MENIPU...Annette mendakwa kononnya baru bersalin.
MENIPU...Annette mendakwa kononnya baru bersalin.

MARITZA...sarat mengandung.
MARITZA...sarat mengandung.

MADISON: Seorang wanita Wisconsin yang mempunyai tiga anak tetapi gagal memberikan zuriat kepada teman lelaki barunya, semalam didakwa kerana membunuh seorang wanita hamil, membelah perut mangsa dan mengambil bayi itu untuk dijadikan anaknya.
Menurut aduan dikemukakan pihak berkuasa, mangsa, Maritza Ramirez-Cruz, 23, hamil anak keempatnya dan bercadang menamakan bayi itu Omar.

Wanita keturunan Puerto Rico itu tidak pernah menyangka bakal menemui ajal di tangan Annette Morales-Rodriguez yang mengaku berkeliaran di kawasan Milwaukee selama dua minggu untuk mencari wanita hamil.

Pada 6 Oktober, Annette terjumpa Maritza - dijadual bersalin beberapa minggu lagi - dan menawarkan mangsa menaiki keretanya.

Bagaimanapun, Annete mendakwa dia perlu pulang dulu ke rumah untuk menukar kasut, manakala Maritza meminta kebenaran menggunakan tandas suspek.

Dokumen mahkamah menyatakan, sebaik saja Maritza keluar dari tandas, Annette, 33, memukul kepalanya dengan kayu besbol.

Apabila Maritza terbaring, Annette mencekiknya hingga pengsan sebelum membelah perut mangsa dengan meniru prosedur pembedahan Cesaerean seperti pernah ditontonnya dalam siaran televisyen.

Annette kemudian menyorok mayat Maritza di tingkat bawah rumahnya

Source : myMetro on9
date : 12-10-2011

Ps : Bengong punya orang!